Titlarna i livet !



Jag och pappa pratade en del om ens "titlar" och det är så sant som det är sagt. Nu menar vi sådana titlar man blir automatiskt så som mormor, morfar, moster, fabror o.s.v. Det är titlar som INGEN kan tilldela en utan det är sådana man blir. Det är ingen titel man måste förtjäna för att få. Och ingen kan ta den ifrån en heller. Så om ens föräldrar kanske är narkomaner man kan ju inte säga nej du duger inte som min mamma/pappa jag väljer någon annan. För så är det ju inte. Dom är ju alltid ens föräldrar vilket fall. Och samma sak med ens "nya" om föräldrar eller mor/farföräldrar skaffar någon ny då är ju inte denna heller ens förälder eller mor/far förälder. Även om man tycker att en person är en dålig mamma/pappa, mormor/morfar o.s.v. så kan man ju ändå inte ge vidare titeln till någon annan. Jag tycker inte det är rätt heller att kalla någon annan det än den "riktiga" personen. Nu menar jag förstås inte om kanske man bara har sin mamma och hon gifter om sig, då kan den nya såklart bli ens "pappa" o.s.v. Men sålänge ens pappa finns i ens liv så är det ju HAN som är ens pappa. Man har ju bara 1 av varje förälder, mor /far förälder. Därför är de inte rätt att de nya människorna ska kallas morfar pelle o.s.v. för han är ju inte det...



Kommentarer
Postat av: malin

Fast det beror väl lite på..? Min pappas mamma dog när han var 3 år, så min farfars nya blev hans "mamma" och för mig är hon den enda farmor jag har trots att vi inte är släkt genom blodsband egentligen.

2010-02-11 @ 15:49:21
URL: http://muniin.blogg.se/
Postat av: malin

ahh men då är jag med på vad du menar...

2010-02-11 @ 18:17:59
URL: http://muniin.blogg.se/
Postat av: anna

Ja det är skönt, fast det kostar mer att slinga sig än färga hela håret där jag ska göra det, tycker det är konstigt men jag har ingen koll på vad det brukar kosta och så så :p



Oj, hehe ja det låter förvisso rätt skumt att du får klippa tussar :p

2010-02-11 @ 18:21:59
URL: http://annace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0