Föräldrapenningen !


Fick hem brev från försäkringskassan idag där man ska fylla i massa för föräldrapenningen o.s.v. Men jag skulle vilja gå på info mötet innan jag fyller i massa där. Men de närmsta mötet som inte var fullbokat var den 3 mars och det är lite för sent för sen ska ju papprena in o.s.v. Men ja dom hade iaf skickat fel papper så ska ändå vänta på några andra först. Men jag tycker det är svårt att veta hur många dagar man ska ta ut per månad o.s.v... Hur många har ni andra valt att ta ut?!

Kommentarer
Postat av: Bea

Hej! Det beror på hur länge du vill vara hemma, ska pappan också vara hemma eller ska du få dagar av honom? När barnet blivit 1 år måste man ta ut minst 5 dagar/vecka annars blir ditt sgi mindre, så det kan kanske vara bra att ta ut så några dagar som möjligt i början? Sen beror det ju på hur mycket(lite) pengar man kan klara sig på... Lycka till!

2010-01-13 @ 15:02:38
URL: http://beabofink.blogg.se/
Postat av: Fru Evelina - Happily Ever After

det där är ju verkligen upp till var och en, beroende på hur mkt pengar man vill ha..



men det är det första året som du kan snåla på dagarna och behöver inte ta ut en enda dag om du inte vill!

när barnet är 1 år måste du ta ut minst 5 dagar för att behålla din sgi.

du kanske redan vet allt detta redan hihi?



ialla fall, jag tar 3 dagar i veckan fram till mars men ska nog ända till 2 ett tag därefter!



kram

2010-01-13 @ 15:12:22
URL: http://happilyeverafter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0