Jäkla vägg



Usch och fy.. Pappa kom vid 9 tiden för att hjälpa mig spackla och sådär. Eftersom vissa andra tyckte vi skulle skita i det. Men ja sen förvandlades detta till ett helvetes jobb kan jag ju meddela, efter pappa hade spacklat såg man tapeten bakom började bubbla sig. Så dom som bodde här innan oss måste ha målat med en jäkla skit färg för fukten åkte igenom färgen bak till den gamla tapeten och löste upp den. Så ja det var bara att skrapa av spacklet igen och riva ner tapeten. Den gick av lika lätt som skinnet när man fjällar typ, på de flesta ställena iaf. Så ja nu blev det genast mycket mer jobb med den väggen. Känns inte så kul :( Nu måste nästan hela spacklas istället. Men som vi sa hellre nu än sedan. Menar om målaren bara smackat upp tapeten där så hade antagligen den gamla lösts upp av tapetlimmet och då hade allt blivit fuckt up sen istället. Så är ändå "glad" att de skedde nu som sagt.Men nu är man orolig för den tapet som sitter kvar om den kommer lösas upp sedan av tapetlimmet lr vad? Försökte riva ner den men den verkar sitta där.. Sen kom Johan hem precis så vi ska iväg och köpa mer spackel och lite sådant. Och pappa åkte för att fika men han skulle höra av sig senare iaf så får vi se hur vi fortsätter då..

Kommentarer
Postat av: Anna

Tack!:)



Hehe nej jag förväntar inte mig att det ska se mysigt ut... men jag har redan världens skräckbild framför mig och att den skulle bli värre tror jag inte... jag är ju redan nästan säker på att jag inte vill ha barn just för allt jag vet so far. Kanske om jag är med så ser jag att det inte är lika farligt som jag föreställer mig, eller att det är värre än jag föreställer mig, det återstår att se hehe :p Sen får man samtidigt ha i åtanke att förlossningarna är olika från den ena personen till den andra..

2010-02-09 @ 18:06:30
URL: http://annace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0