Roliga sånger!

Sitter och läser lite sånger och hittade denna som var rätt rolig och söt :P




Sången till kvinnan
Mel: Mors lilla Olle

Hej, du min pangbrud, jag sjunger för dig.
Sången till kvinnan, kom lyssna på mig!
Sällan jag sett dig så fager och skär -
vad jag vill säga det är ungefär:

Vad vore liver om Kvinnan ej fanns?
Just som en jul utan julljusens glans
Just som en natt utan stjärnorna små,
just som en korv utan senapen på!

Åh, du min schlager, mitt livs melodi!
Vad är en man om hans tant ej står bi?
Torr som en öken förutan oas -
trist som en fest utan klangen av glas!

Du är min lykta i livets natt -
när jag blir gammal och grinig och matt,
då ska du vara mitt livs Eau de vie,
gök i mitt kaffe, förr´n allt är förbi!

Åh, du min lycka, min krycka, mitt stöd,
russin och saffran i vardagens bröd.
Vad jag är lycklig - åh, lyckliga jag!
Nu ska jag skåla för Kvinnan - Hurra!


Kommentarer
Postat av: Anny

Skååååååååååååål:D haha

2009-09-20 @ 12:32:22
URL: http://annybanny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0