Snatteri !!



Jag stod och funderade över detta på jobb idag eftersom en snattare blev tagen där idag.. Alltså är det värt det ?! Nu tänker jag i allmänt alltså, är det verkligen värt att sno nåt för kanske 50-200 kr och sedan bli polisanmäld.. varför gör man det? Är det för spänningen eller har man verkligen inte dom pengarna? Då borde man kanske spara istället... Nej jag förstår inte alltså. kanske jag kan förstå ungdomar som snor nåt för verka coola, det är fortfrande inte rätt men jag kan förstå dom.. men äldre människor? "vuxna" människor? Med jobb och inkomst varför snor dom ? Så himla pinsamma alltså.. Synd att väktarna/poliserna inte står brevid sen när dom ska betala det för då hade dom fått skämmas ännu mer vilket dom måste för att förhoppningvis lära sig en läxa... Det värsta är att dom spelar så oskyldiga fast dom blivit sedda med att sno nåt o.s.v...  Aja bara lite funderingar runt detta.. Vad tror ni ? Varför snor en vuxen människa?

Kommentarer
Postat av: Anonym

tja, tar man lite då och då blir det ju mycket tillslut. Jag har för mig att du pratat någon gång förr om att bli polis, planer du lagt ner kanske? /Pernilla

2009-05-24 @ 17:15:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0