Att bli förälder ÄR EN BIG DEAL !!


Alltså jag blir så irriterad på vissa människor. Sitter och snackar med en kille jag gick i samma klass som i gymnasiet och han ska bli pappa. Visst inget fel med det för jag ska ju bli mamma. MEN sist jag snackade med han hade han precis gjort slut med den här tjejen och han var inte ens kär i henne men funderade på att ta tillbaka henne för hon var så ledsen o.s.v. Dom hade inte varit tsm särskilt länge heller för den delen. Sen nu har han tagit tillbaka henne och dom ska ha barn ?!?! Han beter sig som det är ingen big deal vilket det ÄR !!! Menar jag och Johan har varit tsm i 3år och 9 månader men var ändå väldigt osäkra på detta med att bli föräldrar redan. Eftersom det är ett väldigt stort ansvar att helt plötsligt vara en till och man ska ha både råd och plats för att det ska bli bra. Och helst ska man ju ha slutat studera också tycker iaf jag även om det kan gå ändå men man har lite mer pengar att röra sig med om man har/har haft ett jobb. Då blir ju föräldrapenningen högre.


Men ja jag har väl inte med det att göra men det kryper i kroppen när jag hör sådant. Men jag hoppas det håller mellan dom denna gången för bebisens skull..

Kommentarer
Postat av: Anna

Ojdå... vem är det då som ska bli förälder? Men jag håller med dig lite dumt att skaffa barn när man inte ens är kär i den andre!

2009-12-20 @ 20:56:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0