Lite filmer :)

Jag älskar verkligen att titta på film och gör det väldigt ofta :) Tänkte jag skulle skriva upp några filmer lite då o då som jag sett. Ni får hemskt gärna också tycka till om filmerna och säga vad ni tycker :) skulle bara varit roligt.

Bee Movie : Kom ju för ett tag sedan man har inte direkt tänkt på att se den men det gjorde jag häromdagen. Den handlar om ett bi som heter Barry och han har precis slutat skolan och är tvungen att välja ett yrke som han sedan ska jobba med i resten av sitt liv. Men detta är inte vad han vill så han tar sig ut ur bikupan till människorna och finner att dom tar deras honung. Han tar då ett beslut som förändrar hela blomstervärlden, han tänker stämma människorna.

Jag tänker inte berätta hur den slutar för er som inte vet :) Men jag kan säga som så att det är en trevlig film och barn gillar den alldeles säkert. Men det är ingen film jag ser mer än 1 gång iaf :) 
 




Alien vs Predator 2 : Ja som ni kanske minns i slutet av ettan så fick predator en alien inuti sig. Som sedan kläcktes och dödade alla på skeppet. Och denna filmen handlar då om att dom landar på jorden och att predatorn kommer hit för att ta död på alla aliens.

Älskar verkligen den förra Alien vs predator filmen men denna var lite sådär. Den var inte alls som man förväntade sig och alldeles för mycket slakt. Men värd att se en gång iaf :)






The golden compass: I en liten annolunda värld än våran bor då en flicka som heter Lyra Belacque och hon bor på en skola med sin bästa vän. En dag blir hennes bästa vän kidnappad och hon beslutar sig för att rädda honom. Hennes sökande leder henne till en massa nya äventyr men tillslut till Nordpolen, en magisk plats där hon träffar isbjörnar som är bepansrade och även häxorna lever där. Och mitt ute i ingenstans finns det en mystisk organisation som utför experiment med dom kidnappade barnen.

Filmen var faktiskt rätt så spännande och jag hoppas det kommer en tvåa. Men även denna måste jag säga att jag kommer inte se den mer än en gång förutom om det är någon annan som gärna vill se den :)



Jag kommer uppdatera mer om filmer lite då och då för som sagt jag är ju ett filmfreak :D haha..





 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0