Två månader idag <3

 

Idag blir vår älskling 2 månader ♥

 

 

 

Allmänt : Denna månad kommer du att få strålande, tandlösa leenden som belöning för allt ditt jobb. De första äkta leendena är helt klart en av favoriterna i bebisars utveckling. Det ger lön för mödan.

 

Vid två månaders ålder börjar bebisars tidiga förkärlek för enkla, tvåfärgade objekt ge vika för intresse för mer komplexa mönster, färgkombinationer och former.

 

Om ditt barn sover hela natten igenom, har du en ovanlig tur. De flesta bebisar vill fortfarande matas en eller två gånger per natt vid två månaders ålder. Men det går framåt -- bebisen sover nu längre perioder och är också vaken längre perioder. De flesta tvåmånadersbebisar har två till fyra längre sovstunder och är vakna upp till 10 timmar om dygnet.

 

Mina tankar: Hans leende har jag dock fått se ett tag nu och mitt hjärta smälter varje gång ♥ Det är verkligen värt allt slit när man får se honom titta på en med sina vackra ögon och det stora leendet. Det med att han börjar gilla mönster o.s.v märkte jag igår då vi var på bvc, där låg han och tittade på en stor bild på väggen som hade massa mönster och färger :) Duktig liten grabb ♥ Ja han vll fortfarande matas vid kl 2 på natten men det gör inget sålänge han sover mellan oss. Men de andra mammorna på bvc hade sina bebisar i spjällsängarna. Vet inte om jag också ska börja med det ? Vill ite egentligen men som Johan sa, han kanske inte kommer vilja senare.

Hur gör/gjorde ni med era bebisar?


Kommentarer
Postat av: Lina

Isabelle (som även hon blir 2 månader idag ^^) har sovit i spjälsängen sen första natten och det har fungerat jättebra, hon sover bra och jag sover bra. Vi gjorde likadant med storasyster Elicia och hon har sovit hela nätter i sin egna säng ända sen hon var 7 veckor gammal. Men gör det som ni/du tycker känns bäst, för är mamma trygg och glad, ja då är bebis trygg och glad.

Kramar Lina

2010-06-17 @ 10:22:06
URL: http://chamallow.babyblogg.se
Postat av: Nathalie

William har sovit i sin egen säng sen dag 1 när vi kom hem. Jag skulle aldrig låta han sova i vår säng..(om han inte är jättedålig). MEn det gör man ju som man själv vill. Men mattias min pojkvän han har en lillasyster och de lät henne sova hos hans föräldrar och hon sover FORTFARANDE där och är 10 år. det är sjukt tycker jag.. de vänjer sig så snabbt.. MEn som sagt det är ju upp till var och en.

2010-06-18 @ 16:34:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0