Liseberg och universeum



Lillen sov riktigt länge, steg upp runt kl 9 och fick väcka dom andra då det bara serverades frukost till kl 10. Så vi gjorde oss klara sen vandrade vi ner och åt gotti gott. Härligt med frukost buffé så man kan plocka allt man vill. Efter frukosten gick vi upp och gjorde oss klara. Tyvärr var det inget fint väder. Men vi körde in och parkerade brevid Liseberg och gick bort till Universeum för det är ju inomhus så det var perfekt. Gick där ett par timmar sedan var Susanne och Rolf jätte gulliga och bjöd alla på lunch uppe i den resturangen som ligger högt ovanför stan, har dock glömt vad det heter?! SJukt gott var det iaf, jätte stora räkmackor. Tack så hemskt mycket. När vi umgåtts där en stund gick vi tillbaka till Universeum och tittade på det vi missat. Sedan bar det av till Liseberg. Först regnade det inte så då började man hoppas att vi skulle ha lite tur med vädret iaf. Men sen började det igen :( Fick plastpåsar av Josefin att sätta runt mina fötter i skorna eftersom mina skor läcker in som attans. Och tillslut fick vi köpa såna regn ponchos (eller hur de stavas) Men det var ju roligt ändå såklart. Jag och Susanne gick i några av små butikerna med där jag hittade lite smått och gott. Men den ena visar jag inte på bild än eftersom den är till mamma :) Vi stannade på liseberg rätt länge, fyra av oss åkte tillbaka tidigare för att beställa pizza. Men vi andra sju stannade en stund till och åkte några karuseller till. Sedan åkte vi väl därifrån strax innan dom stängde. Riktigt mysig dag synd bara det regna som sagt. Sedan bjöds det på kex och osbricka för att fira Micke och Mattias. Efter några timmar i deras stuga gick vi in och la oss då var väl klockan runt 1 så det var verkligen dax.





Kommer fler bilder när jag fått av dom andra..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0