Körning - Halkan



Oj såg precis att jag helt glömt bort att skriva om halkan jue.. Den hade jag den 10 september så inte så värst länge sedan. Möttes upp på körskolan runt 8:30, det var jag och 3 till som var i samma grupp. Så körde läraren oss ut till bulltofta banan. Så först gick man in i ett rum där man fick veta vad saker och ting vägde i 50km/h och ens kropp vägen typ 2000-3000kg och huvudet typ 7-8kg. Sen fick man testa sitta i en stol som krockar i 7km/h och fast de gick så sakta så var smällen rätt rejäl ändå.. Och sen haha skulle alla 4 hoppa in i en bil som läraren sen snurrar runt med en kontroll och sådär. Och när den var på sidan skulle den som var överst försöka öppna dörren, det var sjukt svårt alltså.. Sen gick vi igenom lite till innan vi + en annan grupp hade lite terori innan vi skulle ut på banan. Sen var det dax :) haha snacka om att man var nervös men det gick hur bra som helst. Kändes spännande att sitta helt ensam i bilen. Och det var rätt skoj när man åkte omkring på det hala med bilen och den bara for iväg.. Haha.. Sen skulle man veja för saker på vägen och sen skulle man även bromsa i 50km/h och 60km/h o.s.v. Ne det var faktiskt helt okej detta.. Inte nödvändigt att vara så nervös som jag var :P hahaha..


Det roligaste av allt var att där var en thailänsk kvinna som hela tiden nästan gjorde fel. Jag kunde inte sluta garva för man hörde ju läraren i högtalarna när han snacka och så hörde man typ jaha när du ser en fotgängare då gasar du tydligen på. Sväng in här så får vi prata, du missuppfattade nog.. o.s.v. hahahhaha !!



aja nu måste jag gå och ta bussen mot körskolan..

Kommentarer
Postat av: Anna

hehe okej, ja för killar så e det så enkelt att se fram emot det för dom slipper bära på ungen i 9 månader och sen gå igenom en förlossning och allt, orättvist! :p

Ja, jag e hyfsat säker på att det e personalansvarig jag vill bli men jag orkar inte ha pissjobb bara så därför får det bli att plugga, dock ångrar jag mig att jag inte skärpte mig lite mer i gymnasiet men å andra sidan då tänkte jag att jag aldrig mer skulle sätta mig o plugga :p men shit, jag kan fortf inte smälta att du ska bli mamma så snart... om 6 mån då typ...! fasen vad galet!

2009-09-21 @ 18:41:57
Postat av: Anna

Har du kräkt i 3 månader? typ varje dag? Går ner i vikt istället för upp?

Vad var din första tanke när du fick första resultatet på det?

Jo, fast du har iaf ett hyfsat jobb :)

26 mars.. du fyllde också år i mars.. 25? minns inte riktigt :p

2009-09-21 @ 19:01:22
Postat av: Anna

fy fan vad hemskt, då vill man ju knappt vakna upp om morgnarna om man vet att det e spy som väntar :p

hehe kan tänka mig att det blir så att man knappt tror att det e sant o tar fler prov!

Stackare om du får fira din födelsedag på BB med att krysta ut en bebis :p visserligen blir det ju en fin "present" när det onda väl e över men usch, vad ont!

Kan tänka mig att du säkert e lite rädd för förlossningen?

2009-09-21 @ 19:14:16
Postat av: Anna

hehe det e sant det har du gott om tid att göra :p

känner en kompis vars flickvän fick bebis i augusti, han sa att hon skrek konstant i 8 timmar så ont hon hade och innan bebisen kom ut... fy fasen! Ska jag någonsin ha barn så hoppas jag den ploppar ut på 5 min :p

2009-09-21 @ 23:11:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0