Dopet !


Steg upp vid 10:30 ungefär sen åt jag lite frukost innan jag lockade håret. Sen gick älsklingen upp ett tag efter. Runt 12:25 körde vi till Kyrkan där Victor skulle döpas .. Så stod Brosan + fam och lite fler och väntade på oss så gick vi in så dom kunde ta på han dopklänningen :P Det var 3 dop på samma gång så det var jätte mycket folk. Jag och Sara skulle vara gudmödrar :) Så vi var tvugna att läsa en sak ur bibeln. Så fick vi alla föräldrar och syskon och gudföräldrar stå ute i "hallen" och då tog prällen fram en mic och sa att det var den vi skulle ha när vi läste ur bibeln och vi 4 som skulle göra det drog efter andan på samma gång... Sen var det dax att gå in :) Sara höll honom första stunden sedan var det min tur ...

Haha den andra pojken som skulle döpas var rätt rolig.. Han rapade en jäkel sen bara kräkte han i handen på hon so höll honom .. och sedan när prällen tog honom för att döpa honom och sedan skulle vända honom och visa upp han precis somi lejonkungen för alla så höll han så hårt i prällen så det gick inte och alla bara började skratta :) haha så söt..

och lille Victor var så himla snäll och go :) och när den andra prästen kom med ljuset så skrattade victor åt honom ..
Allt gick bra och roligt :) men lite pinsamt att läsa i micen :O haha..

Lite bilder som jag tagit:
kommer fler när jag fått av Sandra och Syrran för dom tog några jätte fina..







Efteråt, utanför kyrkan.
Patrik, Zara, Syrran, jag och Brorsan :)



Victor på efterfirandet :)
Riktigt tjusig med skjorta och slips..





En riktigt trevlig dag :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

trodde du skulle ha den kläningen du hade uppe ett tag sen

2009-03-29 @ 19:44:46
Postat av: JOSEPHINE

HAHA den prästen heter Kent! Han var "vakt" på vårt typ "efter-konfirmations-läger" Hahahah :D

2009-03-29 @ 23:08:52
URL: http://juicyphine.blogg.se/
Postat av: Karolina

super söta ni alla ser ut :-*

2009-03-30 @ 01:50:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0