Städ dag ute idag !



Idag har vi varit riktigt duktiga här hemma. Mamma kom runt 12 så stack vi bort till Ikea en sväng så jag köpte fästen till gardinstängerna och en ram till vår fina planch. Sedan blev det en snabbis till jula så jag kunde köpa en spade och gräva upp våra buskar där bak. När vi kom hem hade älsklingen vaknat så vi satte igång direkt, jag började med att gräva upp buskarna och snacka om att man blev svitt.. Mamma rensade ogräs och darling hittade på något. Sen tröttnade jag på buskarna så jag och mamma började högtryckstvätta staketet där framme och plattorna och det blev riktigt snyggt faktiskt. Och älsklingen klippte gräset och högtryckstvätta där bak på det ena staketat. Jonas och hans familj kom sedan så grillade vi ihop :) Gotti gott.. Och direkt när vi var klara började jag igen eftersom oftast när man vilar så orkar man inte fortsätta sen. Så hjälpte älsklingen mig med att gräva upp de sista två buskarna. När det var klart så högtryckstvättade vi staketet på utsidan och sedan tog älsklingen och mammi och städa hela carporten medans jag tvättade en del plattor och staket på baksidan... Fin fint har det blivit här nu..


Tack för hjälpen mammi <3




Älsklingen när han hjälper mig med de sista buskarna.





Mammi när vi högtryckstvättade utsidan.
Ser ni vilken skillnad ?





Så här ren var jag efter jag högtryckstvättat plattorna ..
Syntes dock mer i verkligheten.





Ja det var iaf en rolig dag, skönt att ha de mesta gjort nu !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0