Djungelsafari :) 24/9

Guiden står och berättar om elefanter
Typ att det bara finns 5000 kvar i Thailand och ca 3000 i safari ställen och 2000 i det fria.
Och att dom är gravida i 22 månader ;)

 



Sen går vi upp och hoppar på elefanterna, 2 och 2 :) Jag har ju åkt elefant innan så var inte lika spännande för mig men tror nog älsklingen tyckte det var häftigt :)

Sen bar det av in i djungeln och kalkstensbergen !!
Vi var ute och red i 1 timme ungefär







Älsklingen <3




 Riktigt underbart fint är där :)




Här är vi på elefanten :)
Jag hatar egentligen att ha keps men fick ha det för jag inte ville bränna ihjäl min skalle :/




Sen hemåt mot Safari Campet


Här står vi framför några av elefanterna :)




Sen efter lunchen var det dax att åka kanot på en flod i djungeln..








Sen helt plötsligt stannar dom intill kanten så alla får hoppa av på ett berg typ fast i slutningen ^^ Och helt lerigt och sånt är där och ingenstans att sitta. Men så skulle dom koka vatten till te och kaffe till oss :P snällt men hehe vi var där för länge så man blev trött i benen...

Sen åkte vi vidare en bit och sedan hoppade vi av där så kom bussen och hämtade oss så åkte vi tillbaka till Campet och kunde köpa foto vilket vi gjorde och så fick vi dricka o.s.v. innan vi åkte hemåt mot hotellet igen. Tog ca 2 och en halvtimme dit...

Senare på kvällen gick jag och älsklingen och åt på en resturang på Bangla road :P



Kommentarer
Postat av: emma

thailand är så underbart!

2008-10-05 @ 19:58:49
URL: http://emmariah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0