Att skaffa barn och bo hemma :O

Tycker inte att det är ett bra beslut direkt att skaffa barn innan man flyttat till eget och har en inkomst. Jag hade gärna haft en liten nu och vi hade ju haft råd jag och älsklingen men jag menar ska vi bo i mitt rum allesammans eller? Nej fy vi har iaf bestämt oss för att vi ska flytta nästa år någon gång och sen efter ett tag blir det väl en liten. Men som nu fick jag reda på att ett par som bor hemma hos hans föräldrar ska skaffa barn :O Hon har inget jobb och lever på dom där hemma och får maten serverad o.s.v. varje dag och han har inte sparat ett ända öre så dom har inte direkt råd att lägga kontant på en lägenhet. Och deras resonemang till lägenhet - Vi har hittat en nu :) hmm Jaha?? Betyder det att just dom två får den av alla som söker? Nej fy det är sorligt och dessutom att hans föräldrar verkar inte bry sig att dom kommer bo där med en bebis, visst det blir deras barn barn men tycker ändå dom borde se till så att dom skärper sig först. Hon vill liksom inte ens jobba hon vill ha det som hans mamma, bara gå hemma medans mannen får ha två jobb för kunna betala för allt :O det är fan inte rätt tycker jag... Sen förstår jag inte folk som vill skaffa barn ens innan dom fått jobb :S Är det inte bättre att ha jobbat i 1 år och sen få pengar för vara hemma med barnet? Visst man får pengar annars med men det är som en piss i osianen för fan jämnförst med vad dom fått om dom jobbat 1 år först.. Visst har dom inget val när dom blir gravida och vill föda är en annan sak men att planera att skaffa barn innan man fått jobb är bara sjukt :O Vad tycker ni om detta ämnet??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0