Min första Stockholms resa :)

Ja nu ska jag skriva lite om vad som hände under dagarna där uppe :P Hehe kommer inte ihåg allt för det var så himla mycket på en gång men ska försöka minnas lite iaf..

Dag 1, 14/7-08



Jag på morgonen när vi skulle åka till tåget. Tåget avgick kl 8:10 från centralen sen var vi framme vid 13:20 eller något sådant :)




Min lunch på tåget :) Riktig god och nygjort baguette :)

Sen när vi kom fram så mötte morfar upp oss på centralen så gick vi hem till dom och åt lite och slappnade av innan vi gick en jätte lång promenad runt Gamla stan o.s.v. Dom bodde precis vid sture gallerian så det var nära till allting typ :) Riktigt nice...



Vi kollade även lite på slottet :) Inget fint slott på utsidan måste jag säga.. Tycker dom borde ha lite mer torn och sådant ;) haha... Ser inte ut som det var fint väder men det var faktiskt riktigt soligt för de mesta.. Råkade väl bli lite molning precis vid denna tidpunkten.




Sen stannade vi på ett litet Café i Gamla stan och drack lite och åt en smarrig kaka :)



Ett litet gulligt torg i Gamla stan :)




Sen gick vi in en runda i Stor kyrkan :)



Riktigt fint var där inne :)



Sen en liten runda in i riddarkyrkan :P Men den var tråkigt. Bara massa sköldar på väggarna och lite gravar + så fick man inte ta foto heller.. Men ett blev de iaf ;) haha



aja det får duga om första dagen så länge. Kan ju tillägga att vi var ute och gick ett par timmar :O Riktigt trött i fötterna efter allt det där... Gick även en snabb runda på någon shoppinggata på vägen "hem" igen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0