Tant och Gubbe vad tycker ni???

Alltså idag så ringde Johan mig på lunchen så satt även 2 av killarna från jobbet i personalrummet. Så berätta jag för johan att en annan kille tränar i kassan idag. Så frågade han varför så sa jag ha ska stå imorgon, så undra han hur de blivit så ja så sa jag då på skoj
- För skitungarna har börjat skolan igen :P
Och direkt börja en av de killarna från jobb tjafsa emot :S Bara jag skulle inte kallat dom det o.s.v....
Alltså herregud om han inte fatta de va på skämt är han ju helt tiltad i bollen :S jag menar dom äldre på jobbet brukar skämt me mig om att jag är en skitunge o.s.v. också liksom orka ta sånt allvarligt.
Ja men iaf så kom han in på att det är samma som att kalla en gammal dam för tant :S Vad är det för fel med tant? Jag menar man är ju en gammal tant när man är jätte gammal me krylligt grått/vitt hår tycker jag. Man är inte precis en kvinna i sina bästa år då. Men han tycker man ska kalla dom för damer :P Visst de kan man göra men tycker ändå att tant inte är nåt fult :S jag har ört många äldre skoja om att dom är gamla tanter :O Och mamma brukar berätta om de gamla tanterna på hennes jobb, jag menar de heter ju så :S Och så tyckte han att man inte säger gubbe till äldre heller utan det ska vara farbror :O Alltså jag förstår ju vad han menar men är tant och gubbe verkligen "fula" namn på äldre??? Jag tycker tant och gubbe låter gulligt, en liten gullig tant lr nåt liksom ....


Aja vad tycker ni?? Vad kan man säga om äldre?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0