Alltså det här med bussresor :S

Jag förstår inte varför dom höjer resorna med buss hela tiden. Alltså jag åker ca 5 hållplatser till jobb och det kostar 20 spänn :/ Jag menar ingen gillar väl åka buss? Tänk alla bakterier och skit som finns där, ibland ser man folk pilla näsan och öronen sen kleta det på stolparna och sätena Sen ska vi andra sitta där?  Folk har verkligen ingen respekt nu för tiden, det är så man blir chockad typ varje dag nu eller kanske inte? Man kanske blivit så van vid det att man inte blir chockad mer.... Jag hade gillat åka buss mer om folk inte var såna svin, som på sommaren åker massa svettiga gubbar omkring utan tröjor på bussen, hur fräscht är det då? :O fy för det är nog det äckligaste av allt, visst at dom är varma men då kan dom väl iaf kanske stå upp i bussen så de inte blir helt svettigt på sätena? och inte nog med det, hälften av alla busschafförerna kan ju inte ens köra en buss. Antingen så tvärstannar dom så fort det är nåt, eller kör så snabbt så man får hålla i sig eller så hackar dom fram genom stan :S Och vem vill åka så? Bättre dom lär upp dom ordentligt..  Men det med priserna borde dom ha olika pris per zon lr km eller nåt. Jag menar det kostar 20kr för mig att åka 10min som att åka hela vägen genom hela stan o.s.v. på 40-50min :S de är fan inte rättvist. Visst 20spänn kanske inte är så mycke men att åka så fram o tillbaka varje dag och ibland kanske flera ggr om dagen så kan man lika bra ha bil...


Är det fler som tänker som jag? eller vad tycker ni??


Kommentarer
Postat av: Amanda

Det är sjukt att det kostar så mycekt att åka buss -.-



jag gillar din blogg =)

2008-08-15 @ 15:16:43
URL: http://primms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0